MADE IN RUSSIA: URAN, UN SUV UNICAT CU MOTOR V6 DE 16 LITRI DE 665 KILOGRAME

TRIMITE PRIETENILOR

Chestia asta, numită Uran, care arată ca născută în reviste de benzi desenate, era animată de un motor preluat de pe o tanchetă militară. Rusia. Normal.

Am mai văzut noi mașini care au trecut din militar în civil. Hummer H1. Mercedes-Benz G. Însă Uran este diferit. Pentru că Uran nu a avut carieră militărească, ci doar a împrumutat mecanică militară.

Nu se știe sigur ideea din spatele lui Uran, însă povestea trimite la un birocrat rus (bogat) care și-a dorit o mașină balșoi. Pentru asta, a apelat la designerul Gennady Hainovym Yevgenyevich — care a încercat de mai multe ori să impresioneze guvernul rus cu prototipuri și care a pus într-un final bazele mărcii Dragon Motor Company fix înainte de căderea comunismului.

Comanda pentru Uran a venit cândva pe la începutul anilor ’90, iar dezvoltarea sa a durat un deceniu și jumătate, spun sursele. Sigur, nu vom afla niciodată cu certitudine ce s-a întâmplat în toți acești ani, pentru că… Rusia. Știm însă că acest unicat adună praf pe undeva printr-un garaj, ceea ce nu poate decât să te întristeze. Și având în vedere caracteristicile sale tehnice (și costurile pentru omologarea sa), probabil că Uran nici nu va vedea vreodată o plăcuță de înmatriculare valabilă pe el.

Pentru că sub capota lui Uran se ascunde (cu greu) un V6 de 16 litri, preluat de pe amfibiul blindat șenilat BMP-1. Câți cai putere are? 300. Și 1.000 de Newtoni-metru de cuplu. Nu se știe cât cântărește Uran cu totul, însă doar motorul ajunge la 665 de kilograme. Resursele sunt trimise tuturor celor patru roți imense printr-o cutie manuală — cel puțin asta cred uitându-mă la imaginea din interiorul mașinii. Cât despre dimensiuni: proporțiile-i sunt bine mascate prin design, însă SUV-ul acesta este imens.

Probabil că încă îți stă gândul la mamutul de motor și te întrebi oare cât consumă. Răspunsul este: 178 g/CPh. Unde CPh este cal-putere oră. Sper că te-am lămurit.

Judecând după cum arată interiorul (îmbrăcat în piele) și după troliul din botul mașinii — pentru care designerul a trebuit să mute radiatoarele deasupra roților — Uran ar fi vrut să fie o mașină bună la toate, în sensul cât mai larg al expresiei.


TRIMITE PRIETENILOR

Despre Redacția ȘtirileRomânilor

România, tărâmul autenticului, al naturii primitoare și al culturii captivante. Nu ne propunem să schimbăm România, ci să ți-o arătăm exact așa cum este ea. Readucem în prim plan știrile relevante, imparțiale și prezentate cu acuratețe.