ALIMENTE CARE COMBAT ANEMIA ȘI CARENȚA DE FIER

TRIMITE PRIETENILOR

Anemia cauzata de carenta de fier din organism reprezinta o problema des intalnita in modul de viata al omului modern, cu un program incarcat si mese neregulate.

Cele mai predispuse persoane la riscul de a avea carenta de fier sunt femeile insarcinate, cele care alapteaza, femeile aflate in perioada menstruatiei, vegetarienii, alergatorii, dar si oamenii cu un stil de viata dezorganizat. Cu un plan bine pus la punct insa, organismul isi poate procura fierul din alimentatie.

LINTEA

Este una dintre cele mai bune leguminoase, continand, pe langa proteine, fier, fibre si potasiu. Lintea verde si maro poate fi baza proteica in salate, iar lintea rosie poate fi preparata ca mancare la cuptor.

TONUL

Carnea de ton contine fier si vitamine din gama B-urilor. O singura portie are aproximativ 6% din cantitatea de fier recomandata intr-o zi si peste 100% din doza de vitamina B12 recomandata zilnic. Datorita proteinelor pe care le contine, carnea de ton este hranitoare.

CARNEA DE VITA

O portie de carne de vita poate contine pana la 3,5 mg din cele 17 mg de fier recomandate zilnic. Si desi carnea rosie nu are o reputatie prea buna in contexul alimentatiei sanatoase, conform Institutului American pentru Studiul Cancerului, daca te incadrezi in maximum 500 g (sau mai putin) intr-o saptamana, atunci este in regula.

SCOICILE

Sunt alimente cu un continut ridicat de proteine si fier, motiv pentru care scoicile pot fi o optiune. Atentie, insa! Doar cele proaspete si numai ocazional, deoarece contin aluminiu.

SPANACUL

Frunzele de spanac pot fi o optiune pentru sursa de fier, insa pentru a fi asimilat este necesar ca frunzele sa fie consumate impreuna cu alimente bogate in vitamina C. De exemplu, poate fi un ardei gras sau un smoothie verde cu citrice. Studiile sustin ca adaugand un ou in salata este favorizata absorbtia nutrientilor pe care le contin vegetalele.

TOATA LUMEA ARE NEVOIE DE FIER

Fierul este esential pentru organism. Toata lumea are nevoie de fier, insa cantitatea difera in functie de aspectele vietii fiecaruia. Vegetarienii au nevoie de aproximativ dublul cantitatii de fier fata de o persoana obisnuita, iar alergatorii, cu pana la 30% mai mult fier decat omul obisnuit. In timp ce femeile care folosesc pilule contraceptive ar putea avea o nevoie redusa de fier.

SUNT ESENTIALE IDENTIFICAREA CAUZELOR SI TRATAMENTUL

Cand este confirmata o carenta de fier, este important sa inestigam cauzele acesteia. Uneori, deficitul de fier ascunde anumite afectiuni, iar in cazul sangerarilor active, care duc la pierderi de fier, nici suplimentele nu reusesc sa reechilibreze statusul nutritional daca nu este oprita sursa acestora. In alte cazuri, un deficit cronic de fier, care nu se corecteaza cu tratament, poate semnifica parazitoze intestinale de lunga durata. In urma tratamentul specific antiparazitar se va corecta si deficitul de fier. Pentru absorbtia fierului, este important aportul de fier, insa si calitatea florei intestinale. Asadar, o dieta sanatoasa bogata in fibre alimentare si cu reducerea dulciurilor si a preparatelor de tip junk-food va duce indirect la un status mai bun al fierului in organism.  


TRIMITE PRIETENILOR

Despre Oana