Cum sa reduci radical consumul de combustibil printr-o simpla metoda

TRIMITE PRIETENILOR

Toata lumea isi doreste o masina care sa consume putin carburant, mai ales in ziua de astazi. Exista o modalitate, asa ca o sa iti aratam cum sa reduci radical consumul de combustibil utilizand o metoda extrem de simpla.

Cum sa reduci consumul de carburant la masina ta, in 5 pasi

Pana sa explicam metoda gasita de noi, o sa iti mai aratam alte 5 operatiuni la indemana oricui, pentru ca si acestea o sa contribuie la reducerea consumul de carburant.

Primul sfat pe care il avem pentru tine, este sa eviti condusul sportiv, acesta costa asa ca iti va face o gaura in buzunar. Atunci cand accelerezi masina puternic, consumul de combustibil creste, asa ca evita acest procedeu daca vrei un consum redus.

Folosirea franei de motor este iarasi un sfat de luat in considerare, pentru ca masinile cu motoare pe injectie au consum zero atunci cand utilizezi aceasta metoda. Totusi, pentru a aplica acest sfat, este necesar sa nu stai prea aproape de celelalte automobile din trafic, asa ca lasa o distanta semnificativa fata de masina din fata. In timp, te vei obisnui si vei aplica acest lucru ca un profesionist.

Daca obisnuiesti sa mergi cu aerul conditionat pornit, trebuie sa stii ca acesta creste consumul cu aproximatic 1 litru de combustibil la 100 de kilometri rulati. Nu spunem sa nu folosesti aerul conditionat, doar sa il folosesti in mod inteligent, asa ca urmatoarea data cand te vei urca intr-o masina incinsa care a stat la soare, nu uita sa evacuezi aerul extrem de fierbinte din interior inainte sa pornesti instalatia de climatizare.

Desi pare neimportant, este un lucru esential sa ai o presiune optima a aerului din anvelope. Daca urmezi sfaturile producatorului si folosesti presiunea din cartea tehnica, nu numai ca vei beneficia de toate proprietatile anvelopelor, dar si de o franare optima. Nu uita ca o anvelopa ce are presiunea scazuta va intampina o rezistenta mai mare la intampinare, ceea ce se traduce intr-o crestere a consumului de combustibil cu pana la 4%.

Asigura-te ca masina ta are revizia facuta la timp. Daca filtrele sau uleiul nu sunt schimbate, masina nu va functiona la parametri optimi. Un filtru de aer plin de praf creste consumul de combustibil cu pana la 12%. Nu uita ca uleiul masinii trebuie schimbat la fiecare 15.000 de kilometri rulati sau o data pe an, adica la 12 luni.

Top 15 sfaturi pentru reducerea consumului de carburant

Un stil de condus responsabil combinat cu o întreținere corespunzătore a mașinii tale pot avea un impact pozitiv asupra reducerii cu până la 25-30% a consumului de combustibil. Iată 15 sfaturi de cum poți să reduci consumul de combustibil la mașina ta:

ÎNAINTE SĂ PORNEȘTI LA DRUM

Umflă corect anvelopele! Verifică presiunea anvelopelor cel puțin o dată pe lună deoarece acestea pierd aer în timp. Un pneu subumflat atrage după sine un consum mai mare de combustibil din cauză că opune o rezistență mai mare la rulare. Presiunea la care producătorul recomandă să fie umflate anvelopele este specificată în manualul mașinii, pe capacul rezervorului de combustibil sau pe montantul central în zona șoferului.

Atenție!

Nu circula cu anvelope sub presiunea nominală deoarece măresc consumul cu 3-4% şi se și uzează mult mai repede. Nu lăsa mașina la ralanti mai mult de un minut!

La ralanti, mașina consumă între 1,89 și 3,78 litri de carburnt pe oră și degajă CO2 inutil în atmosferă. Un motor modern va consuma mai puțin combustibil dacă îl vei opri și reporni decât dacă rulează la ralanti mai mult timp. În același timp, dacă îți vei face un obicei din a ține motorul pornit pentru a se încălzi mașina, acesta se va uza mai rapid.

O mașină se încălzește cel mai repede atunci când rulează și, astfel, nu va consuma combustibil inutil. Nu supraalimenta rezervorul! Cum temperatura combustibilulul este de regulă mai mică decât cea exterioară este posibil ca acesta să se dilate în rezervor și să se scurgă în afară în timpul deplasării, mai ales la frânare. Este indicat să te oprești din alimentare la al doilea click al pistolului de alimentare astfel încât să lași un spațiu de destindere în partea de sus a rezervorului. Gândește-te că ai plătit pentru asta. Totuși, dacă ai supraalimentat rezervorul, este indicat să parcurgi o distanță suficient de mare pentru a consuma o parte din carburant. Nu umple portbagajul cu lucruri inutile! Gândește-te bine la ceea ce ai nevoie într-o călătorie.

Trebuie să știi că fiecare kilogram în plus pe care îl transportă mașina ta contribuie la creșterea consumului de carburant. În plus, dacă ai portbagaj montat pe plafon ar trebui să-l demontezi deoarece acesta modifică coeficientul aerodinamic al maşinii ceea ce determină creşterea consumului cu 15-20%. Vezi și ce lucruri nu trebuie să lipsească din mașină Verifică filtrele de carburant și de aer! Înainte de a porni la drum, mai ales într-o călătorie pe o distanță mai lungă, trebuie să verifici filtrul de combustibil. Dacă acesta este înfundat, mașina va consuma mai mult deoarece, primind mai puțină benzină/motorină, o să ai impresia că motorul nu „trage” și vei fi tentat să apeși mai tare pedala de accelerație. În același timp, dacă și filtrul de aer este înfundat, lucrurile vor sta la fel. Așadar, pentru un consum redus, aasigură-te că filtrele sunt curate.

ÎN TIMPUL CĂLĂTORIEI

Nu rula cu geamurile deschise! S-a demonstrat faptul că, la drum întins, atunci când rulezi la viteze mari, mașina consumă mai mult dacă ai două sau mai multe geamuri deschise decât dacă ai pornit climatizarea. Diferența de consum nu este așa de mare, dar în timp vei simți la buzunar. Atunci când este foarte cald este necesar să mergi cu aerul condiționat pornit, dar, atât timp cât nu ai nevoie de el, este mai bine să foloseşti pe cât posibil doar ventilaţia maşinii. Folosește pilotul automat! Un condus constant este cel mai indicat pentru a economisi carburant.

Pentru asta poți să folosești pilotul automat, care te va ajuta mai ales pe autostradă deoarece menține viteza și turația constante și te ajută să economisești până la 6% combustibil. Selectează treapta de viteză corectă! Dacă vei rula cu cea mai înaltă treaptă a cutiei de viteze reprezintă o altă modalitate de a conduce eficient din punct de vedere al consumului de combustibil. Cu o viteză de 60 km/h, o mașină va folosi cu 25% mai mult combustibil în treapta a treia decât în a cincea.

Rularea la viteze reduse cu trepte de viteze inferioare poate determina un consum cu până la 45% mai mare decât dacă ai face-o într-o treaptă superioară. Evită un stil de condus agresiv! Pentru a păstra consumul de carburant în limite decente și a evita uzura mașinii, nu accelera și nici nu frâna brusc. Este indicat să conduci cât mai liniștit, mai fluent și păstrând pe cât posibil o viteză de deplasare constantă. Un motor va consuma mult mai puțin dacă vei păstra viteza constantă decât dacă vei încerca să recuperezi timpul și viteza pierdute după frânare. Specialiștii spun că tehnicile de conducere pot influența consumul de combustibil cu până la 30%.

Folosește cu blândețe accelerația! Mașina va consuma mai puțin carburant dacă nu vei apăsa brutal pedala de accelerație. Trebuie să accelerezi susţinut fără să pleci de pe loc cu scrâşnet de roţi, dar nici fără să o faci extrem de lent pentru că așa nu vei economisi carburant niciodată. Trebuie să utilizezi acceleraţia lin, fără să apeși pedala până la podea, mai ales la pornirea de pe loc. Pe parcursul deplasării, schimbă treptele de viteză la turaţiile corecte fără să bruschezi acceleraţia. Totodată, reducerea cu 10% a vitezei va duce la o reducere sensibilă a consumului de carburant. Nu opri motorul la semafor!

Dacă mașina ta nu este dotată cu un sistem Start/Stop nu are nici un sens să oprești motorul la fiecare semafor sau în vreo intersecţie unde este un ambuteiaj. Astfel, prin repornirile repetate, riști să uzezi peste măsură acumulatorul şi demarorul, iar preţul de înlocuire a acestora va depăşi cu siguranţă economia de combustibil pe care o faci. Deci, nu merită! Oprirea motorului se poate justifica doar în cazurile în care timpul de staţionare depăşește un minut.

Folosește frâna de motor!

Trebuie să știi că frâna de motor trebuie folosită nu doar când te deplasezi în afara orașului sau atunci când pe suprafața de rulare este zăpadă sau polei, ci și în oraș atunci când te apropii de semafor. Nu este indicat să pui levierul schimbătorului de viteze la punctul mort şi să calci frâna de serviciu. Utilizarea frânei de motor are efecte benefice aasupra consumului de carburant, dar și asupra eficienţei frânării şi a nivelului de uzură a plăcuţelor de frânare.

Nu lăsa mașina să coboare la vale! Când cobori o pantă este bine să introduci într-o treaptă de viteză inferioară şi să nu mai accelerezi, practic să folosești frâna de motor pentru a menţine viteza sau a o micşora. În nici un caz nu scoate din viteză și nu lăsa mașina să curgă la vale pentru că, astfel, nu vei economici carburant.

Mașinile moderne sunt echipate cu Unități Electronice de Control (ECU), care ajută mașina să consume mai puțin combustibil atunci când rulează la vale. Nu folosi carburant cu cifră octanică mai mare! Folosirea unui combustibil cu cifră octanică superioară nu va determina în nici un caz un consum mai mic. Cu cât cifra octanică va fi mai mare, cu atât și prețul va fi mai mare. Singurul avantaj este acela că vei beneficia de un motor ceva mai sprinten în momentul accelerărilor. Așadar, dacă dorești, totuși, să alimentezi cu versiuni premium de carburant, poți să o faci o dată la 3-4 „plinuri” cu carburant cu cifră octanică mai mică.

Nu îți sprijini piciorul pe pedala de frână! Indiferent de cât de obosite ți s-ar părea picioarele, niciodată să nu îți sprijini piciorul stâng pe pedala de frână în timp ce conduci. Cea mai mică presiune va pune rezistență mecanică asupra componentelor, uzându-le prematur. Această „tragere” necesită, de asemenea, un consum suplimentar de combustibil pentru a învine această rezistență.


TRIMITE PRIETENILOR

Despre Redacția ȘtirileRomânilor

România, tărâmul autenticului, al naturii primitoare și al culturii captivante. Nu ne propunem să schimbăm România, ci să ți-o arătăm exact așa cum este ea. Readucem în prim plan știrile relevante, imparțiale și prezentate cu acuratețe.