Există și carbohidrați buni

TRIMITE PRIETENILOR

Carbohidratii, daca sunt alesi pe spranceana si sunt consumati cu moderatie, devin eligibili la mesele de zi cu zi, pentru ca ofea un plus de energie.

Carbohidratii se afla de obicei pe lista neagra a dietelor. Sunt primii eliminati in procesul de slabire, alaturi de zahar, care nu are ce cauta in alimentatie, pentru ca se face vinovat de multe rele. Daca se consuma carbohidrati nerafinati si fara zahar adaugat, acestia nu reprezinta niciun pericol pentru silueta. Un stil de viata dezordonat, cu o alimentatie bogata nu numai in carbohidrati, ci si in grasimi si in zahar, duce la rezultate dezastruoase.

ALIMENTE CARE CONTIN CARBOHIDRATI “BUNI”

Porumbul. E o cereala sanatoasa pentru organism, daca e consumat ca atare. E o sursa buna de fibre, vitamina C si de antioxidnti.
Bananele. Sunt gustarea perfecta, bogata in vitamina B6, potasiu si fibre. Acestea pot fi folosite pentru a inlocui grasimile din aluaturi.
Flugii de cereale integrale. Ocoleste produsele cu zahar si faina alba, alege cereale integrale, sunt alimentele perfecte pentru micul dejun. Citeste intotdeauna lista de ingrediente si ia-le pe cele care contin cel putin 3 grame de fibre si nu mai mult de 10 grame de zahar pe portie.

Cartofii. Sunt o sursa buna de potasiu si de vitamina C si contin aproximativ 4 grame de fibre cu coaja cu tot, adica 15% din necesarul zilnic recomandat. In loc sa-i mananci copti, inecati in smantana, taie-i cuburi, amesteca-i in ulei de masline si rozmarin si rumeneste-i la cuptor.

Mazarea. Aceasta leguma contine fitonutrienti cu proprietati antiinflamatoare si e bogata in antioxidanti. Unul dintre acestia e cumestrolul, care ar fi un bun protector impotriva cancerului la stomac.

Painea cu maia. E sortimentul recomandat, deoarece, coca trece printr-un proces de fermentare si contine bacterii bune, probiotice, care ajuta digestia.

ELIMINA FAINA ALBA!

Pentru a introduce in alimentatie cat mai multi carbohidrati buni si pentru a-i fenta pe cei rai, inlocuieste cerealele gata ambalate si prepara-ti in casa granola. In loc de orez alb, mananca orez brun, in loc de spaghete din faina alba, prepara unele din dovlecei, iar in loc de foi de lasagna, foloseste la gatit felii de vanata taiate subtiri, asezate in straturi.

CARBOHIDRATI “RAI”

Bauturile carbogazoase, sucurile de fructe, painea alba, produsele de patiserie, dulciurile, inghetata, bomboanele, ciocolata, chipsurile si cartofii prajiti.


TRIMITE PRIETENILOR

Despre Redacția ȘtirileRomânilor

România, tărâmul autenticului, al naturii primitoare și al culturii captivante. Nu ne propunem să schimbăm România, ci să ți-o arătăm exact așa cum este ea. Readucem în prim plan știrile relevante, imparțiale și prezentate cu acuratețe.