Imbunatateste-ti starea de spririt prin alimente naturale care combat stresul, in special in lunile reci.

TRIMITE PRIETENILOR

Stresul a devenit, din pacate, un fenomen obisnuit in viata moderna. Pe langa activitatile care ajuta in procesul de relaxare, exista si alimente care pot contribui la imbunatatirea starii emotionale. Explicatia consta in efectul pozitiv pe care il au unele fructe si legume in producerea substantelor secretate de creier care induc starea de calm.

AFINE

Bobitele de affine contin antocianine, care dau micilor fructe culoarea violet, iar acesti fitonutrienti sprijina productia de dopamina din creier. Aceasta este esentiala pentru starea emotionala si pentru reducerea anxietatii.

CACAO

Pe langa faptul ca e delicioasa in aproape orice tip de preparat dulce, cacaua contine substante care imbunatatesc starea de spirit. Teobromina (prezenta in cacao, ciocolata, in boabele de cafea) si anandamina (substanta ce da o stare de euforie) ajuta la reducerea hormonilor de stres.

PRODUSE FERMENTATE

Alimentele fermenate precum varza acra, chefirul, tempeh si miso contin multe probiotice, care sustin un echilibru sanatos al bacteriilor din intestin. Eve Kalinik, membru al Asociatiei Britanice pentru Nutritie Aplicata, a explicat pentru publicatia Mind Body Green: “Cum aproximativ 90% din secretia noastra de serotonina este influentata si de starea intestinului, este important sa se mentina o stare a acestuia cat mai buna. Si vei simti in ansamblu o stare de calm”.

AVOCADO

Poate fi considerat unul dintre cele mai bune alimente antistres, care contin substante nutritive esentiale, ca acidul pantotetic, magneziu, vitaminele C si B. Toate ajuta glandele suprarenale, care gestioneaza secretia de cortizol, hormonal stresului nostru major. Poti manca avocado pe paine, cu rosii sau in salate.

SOMON

Cu un continut ridicat de acizi grasi esentiali Omega 3, somonul salbatic hraneste si imbunatateste flexibilitatea membranelor celulare. Tot Eve Kalinik a declarat: “Consumul de somon salbatic are un efect pozitiv asupra activitatii creierului. Sunt sustinute memoria si concentrarea si sunt prevenite afectiunile neurodegenerative”.

SFECLA

Sfecla rosie contine betaina, esentiala in producerea dopaminei, unul dintre neurotransmitatorii care dau organismului starea de bine. De asemenea, cand mananci sfecla, aceasta iti poate imbunatati circulatia sangelui, prin oxidul nitric pe care il contine si datorita caruia iti poti mentine atentia si concentrarea la un nivel mai ridicat.

BANANE

O sursa de triptofan, bananele actioneaza ca un precursor al serotoninei si contin si magneziu, mineral care ajuta la o mai buna gestionare a starii de stres.

UN SCUT IN APARAREA CORPULUI

Un organism puternic si sanatos se poate apara impotriva agresiunilor din exterior, pe care le numim generic “stres”. Diversele alimente ne aduc nutrienti pentru sustinerea sistemului imunitar si a celui hormonal. Cand aceste simptome sunt slabite, pot sa apara tulburari functionale (dureri de cap, oboseala, insomnii etc.), iar cu timpul pot sa se instaleze boli cardiovasculare, ulcer gastric, cancere. Alimentatia este arma noastra la indemana cu care putem sa prevenim aceasta evolutie nedorita.


TRIMITE PRIETENILOR

Despre Oana